Nettbutikk for bedrifter og skoler

Bruk av kartleggingsresultater i skolen

fra data om skolen til pedagogisk praksis

Pocket
Bokmål
Dette vet vi om
Bruk av kartleggingsresultater i skolen
Bruk av kartleggingsresultater i skolen
  • Forfatter: Thomas Nordahl
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 87
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • Serienavn: Dette vet vi om
  • EAN: 9788205492554
  • Kom i salg: 8. mar. 2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Tittel på originalspråk: Datainformeret forbedringsarbejde i skolen
  • Bidragsyter: Nordahl, Thomas (for)
  • Utgave nr.: 7
  • Emnekategori: Pedagogikk: eksaminasjon og vurdering
Se flere produktegenskaper
249,-

Kjøp på nett

Fra data om skolen til pedagogisk praksis.
Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere.Dette heftet gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå.Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2