Innføring i samfunnskunnskap for journalister
- Format: Pocket
- Antall sider: 191
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202440237
- Kom i salg: 11. jun. 2015
- Utgivelsesår: 2015
- Bidragsyter: Indahl, Nils G. (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Samfunn og samfunnsvitenskap
469,-
Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.
Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.
Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.
Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.
Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.