Nettbutikk for bedrifter og skoler

Oppgaveskriving for lærer- og pedagogikkstudenter

Oppgaveskriving for lærer- og pedagogikkstudenter
Oppgaveskriving for lærer- og pedagogikkstudenter
  • Forfattere: Cecilie Dalland , Silje Hølland
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 104
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788245046403
  • Kom i salg: 14. des. 2023
  • Utgivelsesår: 2023
  • Bidragsyter: Dalland, Cecilie (for) ; Hølland, Silje (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Skrive- og redigeringsguider, Studie- og læringsferdigheter: generelt
Se flere produktegenskaper
299,-

Kjøp på nett

Denne boken henvender seg primært til deg som studerer ved lærerutdanningene, men den kan også være nyttig for andre studenter som ønsker å forbedre sine ferdigheter i oppgaveskriving. Vi, forfatterne, har lang erfaring med å veilede studenter gjennom ulike oppgavetyper. I vårt arbeid opplever vi ofte at studenter har behov for et konkret hjelpemiddel når de skal skrive akademiske tekster. Det er dette behovet vi ønsker å møte med denne boken.
I løpet av studieforløpet må du skrive flere akademiske oppgaver av varierende omfang. Både mindre arbeidskrav og større oppgaver, som bachelor- eller masteroppgaver. Uansett oppgavetype er det essensielt å beherske evnen til å redegjøre, drøfte og strukturere en akademisk tekst eller oppgave, samt å kunne uttrykke seg klart og presist på et akademisk språk.
Cecilie Pedersen Dalland og Silje Hølland er begge ansatt ved institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet. De har flere års erfaring som veiledere, undervisere og sensorer, og de underviser i pedagogikk, forskingsmetode, akademisk skriving og oppgaveskriving på alle faglige nivåer.
Cecilie Pedersen Dalland er professor i pedagogikk. Hun har tidligere utgitt fire bøker på Fagbokforlaget: Kreativitet i skolen (2017), Gode foreldrerelasjoner. Skole-hjem-samarbeid i grunnskolen (2020), Observasjon som metode i lærerutdanningene og antologien Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent (2023).
Silje Hølland er førsteamanuensis i pedagogikk. Hun har tidligere gitt ut to bøker på Fagbokforlaget, Inkludering og tilpasset opplæring til alle elevers beste (2021) og Observasjon som metode i lærerutdanningene (2023).